donderdag 17 mei 2012

Clafoutis met peertjes en framboosjes

Enige tijd geleden zat ik in een 'nest' te bladeren...een themanummer rond rood fruit, denk ik...en der stond een lekker receptje in voor een clafoutis met rood fruit. Op die moment dacht ik: mm, lekker en simpel om te maken, maar door gebrek aan rood fruit voor de tijd van het jaar, bleef het bij watertanden bij het receptje. Nu probeerde ik een clafoutis te maken voor de communie van onze meid. Het was er eentje met peertjes, maar ik vond het geheel wat zoet, en dus voegde ik framboosjes toe om het geheel wat zuur te geven. Het resultaat mocht er wezen...ik vond het een zeer zomers en fris dessertje. Zeker de moeite wanneer je in de zomer fruit hebt dat net iets te 'ver' is om zo op te eten (bv. aardbeien of pruimpjes) Ik zocht even een recept voor clafoutis voor de ginteresseerden: clafoutis met kriekjes, maar hij kan dus met eender welk lekker fruit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten