dinsdag 5 juni 2012

het Kookproject: recept 1

Ik doe mee! Het kookproject van Pretty Cool Stuff is er alvast eentje om vingers en duimen bij af te likken. Njam...
En dus ook hier een eerste uitprobeerreceptje! Het was gisteren en toen wist ik nog niet dat we dit zouden gaan bloggen, dus bij deze is de foto niet echt, maar uit mijn kookboekje: Zuiders koken in 30 minuten van KAV. En mijn receptje was: inktvispasta met gerookte zalm en groene asperges.
Maar zoals zo vaak, wanneer ik mijn winkellijstje samenstel aan de hand van mijn weekmenu, kom ik erop uit dat ze niet altijd in de winkel hebben wat ik vraag. Inktvispasta ijvoorbeeld!
Of is dat omdat ik bij colruyt winkel? Manlief heeft al gezegd dat ik voor die zaken eens tot aan de Delhaize moet...zal ik dus eens doen. Het werd dus tagliatelli met gerookte zalm en groene asperges!
en het receptje:

voor 4 personen:
  • 1 bundeltje groene asperges
  • 400g inktvispasta
  • 8 sneetjes gerookte zalm
  • 2dl room
  • enkele saffraandraadjes
  • enkele takjes dille
  • peper en zout
Maak de asperges schoon, kook ze beetgaar in licht gezouten water, giet af en laat uitlekken.
Kook de pasta al dente en snijdt intussen de zalm in reepjes.
Verwarm de room met de saffraandraadjes en wat peper en laat tot de helft inkoken. Neem de pan van het vuur en meng de zalm onder de saus.
Meng de pasta door de saus en verdeel over de borden.
Schik de asperges op de pasta en werk af met takjes dille.

Hier werd het door iedereen gesmaakt. Gerben (5) moest alleen geen groene asperges hebben , " want ik lust dat niet". Maar dan wel weer de dille.
Een toppertje! Ook voor warmere dagen...

                          

1 opmerking: